Historie

14 september 1993 zijn een 9 tal dorpsgenoten in Petten op initiatief van M.C. Bigot samen gekomen om te praten over het oprichten van een Dorpsraad voor Petten en omgeving.
Dit heeft geleid tot een oprichtingsbijeenkomst op 1 november in dat jaar bij Restaurant Moritz in Petten.
Tijdens deze bijeenkomst gaven ruim 200 personen zich spontaan op en brachten geld bijeen om een oprichting te financieren.
De bestuursleden van het eerste uur waren de dames A,E.Bras, G. C.Tamis, en de heren M.C. Bigot,
J.G. Beukers, J.G.G. Schipper, F.J.M. Erinkveld, P.J. Geusebroek, P. Glas, en C. Mantel.
21 januari 1994 was de Vereniging Dorpsraad Petten middels de notariƫle akte een feit.
Inmiddels zijn er veel zaken de revue gepasseerd en zijn er diverse andere mensen actief geweest voor de Dorpsraad Petten.

Foto: Frans Kuypers